Pendent los estúdis, que m’èri passionada tà la question de la mediatizacion tà las culturas e lengas minorizadas, preus mecanismes de validacion, de legitimitacion, de reconeishença, e de construccion culturau mercés aus contienuts e òbras mediaticas. Uei que ns’i hèm, entà har conéisher la nosta musica e las valors qui’n gesseishen. Se las revistas de premsa comptan quauquas bonas suspresas, que’s confrontam tostemps a tot çò de contra-productiu : la fòto qui guasta tot, l’article de jornau qui hè arrèr-pè, lo títol qui cad completament a costat, lo montatge qui non güeita pas arren d’interessant… Engana de la sacro-senta objectivitat jornalistica, comunicants suber-brancats a las formulas totas hèitas, mèdias suberpoderós aus canavàs de mau desquilhar, lo famós « enter tradicion e modernitat »… Ei lo prètz a pagar entà « existir » mediaticament ?
Deus cors de cinèma documentari a l’universitat, que’m damora la frasa d’Osmane Sembene – realizator senegalés – adreçada tau Jean Rouch – cineasta antropològue francés : « que ns’espias tau com insèctes » (publicat per la revista France Nouvelle, aost de 1965). En la tradicion deu film etnogafic africanista, Jean Rouch que comentèva los imatges de las soas expedicions. Puish que desvolopà ua fòrma « d’antropologia partatjada », en envitar lo monde filmat a partatjar la votz òff, a comentar eths-medish los imatges on pareishevan.
Quauques mes a, ua reflexion collectiu qu’estó aviada per mantuns musicians tradicionaus, tà la redaccion d’un proclam. A l’atencion d’ua casta jornalistica conhida de lòcs comuns e ideas totas hèitas, desprovedida de curiosèr musicau.
Pagans que presentarà discs navèths a l’abòr.
Lo parat de tornar pensar amassa perqué e quin existir mediaticament.
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Pendant mes études, je me suis passionnée pour la question de la médiatisation des cultures et langues minorisées, des mécanismes de validation, de légitimation, de reconnaissance et de construction culturelle grâce aux contenus et œuvres médiatiques. Aujourd’hui, on s’attelle à faire connaître notre musique et les valeurs qui en émanent. Si les revues de presse comptent quelques bonnes surprises, on se confronte toujours au contre-productif : la photo qui gâche tout, l’article de journal qui fait marche-arrière, le titre qui tombe complètement à côté, le montage qui ne garde rien d’intéressant… Leurre de la sacro-sainte objectivité journalistique, communicants super-branchés aux formules toutes faites, médias surpuissants aux canevas indéboulonnables, le fameux « entre tradition et modernité »… Est-ce le prix à payer pour « exister » médiatiquement ?
Des cours de cinéma documentaire de l’université, il me reste la phrase d’Ousmane Sembene – réalisateur sénégalais – adressée à Jean Rouch – cinéaste anthropologue français : « tu nous regardes comme des insectes » (publié par la revue France Nouvelle, août 1965). Dans la tradition du film ethnographique africaniste, Jean Rouch commentait les images de ses expéditions. Puis il développa une forme « d’anthropologie partagée », notamment en invitant les sujets filmés à partager la voix-off, à commenter eux-mêmes les images sur lesquelles ils apparaissaient.
Il y a quelques mois, une réflexion collective fut lancée par plusieurs musiciens traditionnels, pour la rédaction d’un manifeste. À l’attention d’une caste journalistique souvent saturée de lieux communs et d’idées toutes faites, dépourvues de curiosité musicale.
Pagans présentera de nouveaux disques à l’automne.
L’occasion de repenser ensemble pourquoi et comment exister médiatiquement.
Caroline Dufau